§ 1 Definíciók

Ebben a kereskedelmi szabályzatban az alábbi fogalmakat a következő értelemben használjuk: Áruház / Internetes áruház – a www.zoknipont.hu címen elérhető, az Eladó által üzemeltetett internetes áruház. Eladó – a VELENO Sp. z o.o. cég, amelynek székhelye Świlczában található, helyrajzi szám 701, bejegyzett a Rzeszów Kerületi Bíróság Kereskedelmi Nyilvántartásában, XII Kereskedelmi Osztály, 5.000,00 PLN alaptőkével, NIP 8133854573, REGON 388175718, e-mail: [email protected]. Vásárló – természetes személy, jogi személy vagy jogi személyiség nélküli szervezeti egység, amely a webáruházban vásárol. Regisztrált vásárló – olyan vásárló, aki regisztrált és ügyfélszámlát hozott létre az internetes áruházban. Regisztráció – a vásárló által az internetes áruházban egyszeri alkalommal végrehajtott tevékenység, amely a regisztrációs űrlap kitöltéséből áll, azzal a céllal, hogy ügyfélszámlát hozzon létre. Jelszó – betűk, számok vagy egyéb karakterek kombinációja, amelyet a vásárló a regisztráció során határoz meg, lehetővé téve a hozzáférést az ügyfélszámlához. Ügyfélszámla – a regisztrációt követően a vásárló számára elérhető egyéni panel, amely felhasználónévvel és jelszóval van ellátva, és amely segítségével a termékeket megvásárolhatják az internetes áruházban. Fogyasztó – olyan természetes személy, aki a webáruházban vásárol a saját vállalkozási vagy szakmai tevékenységéhez nem kapcsolódó célokra. Vállalkozó – természetes személy, jogi személy vagy jogi személyiség nélküli szervezeti egység, aki az internetes áruházban vállalkozási vagy szakmai tevékenység keretében vásárol. Fogyasztói jogokkal rendelkező vállalkozó – olyan természetes személy, aki az internetes áruházban vállalkozási céllal vásárol, de a szerződés nem szakmai jellegű. Munkanapok – a hét napjai hétfőtől péntekig, az állami ünnepeket kivéve. Kereskedelmi Szabályzat – e dokumentum, amely meghatározza az Eladó és a Vásárló jogait és kötelezettségeit, valamint az internetes áruházban történő rendelés leadásának és vásárlásának feltételeit. Kosár – az Eladó által az internetes áruházban nyújtott szolgáltatás, amely lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy lássák a rendeléshez hozzáadott termékeket, módosítsák a rendelést és megjelenítsék a rendelés aktuális értékét. Rendelés – a Vásárló akarata, amely az Eladó felé benyújtott vételi szerződés megkötésére irányuló ajánlatot jelenti az Internetes Áruházban. Termék – az internetes áruházban eladásra kínált mozgó vagyontárgy. Vásárlási Szerződés – a Polgári Törvénykönyv szerinti vásárlási szerződés, amely a Vásárló és az Eladó között jön létre a Termékek eladására. GDPR (RODO) – az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete, 2016. április 27-i dátummal, a természetes személyek védelméről a személyes adatok feldolgozása és az ilyen adatok szabad áramlása tekintetében. Fizetési operátor – az áruház ügyfelei számára fizetési szolgáltatásokat nyújtó entitás. A fizetési operátorok az online fizetési szolgáltatások: Stripe.

§ 2 Általános rendelkezések

Az www.zoknipont.hu címen elérhető internetes áruházat a VELENO Sp. z o.o. üzemelteti, amelynek székhelye Świlcza található, helyrajzi szám 701, bejegyezve a Nemzeti Bírósági Nyilvántartás kereskedelmi nyilvántartásába a KRS számon: 0000884199, a Rzeszów Kerületi Bíróság által vezetett, XII Gazdasági Osztály, 5.000,00 PLN alaptőkével, NIP 8133854573, REGON 388175718, e-mail: [email protected]. A kereskedelmi szabályzat meghatározza a vásárlók és az eladó jogait és kötelezettségeit. A kereskedelmi szabályzat lengyel nyelven készült és szerződési mintaként szolgál a 1964. április 23-i törvény – Polgári Törvénykönyv rendelkezéseinek megfelelően. A vásárló a rendelés benyújtása előtt jogosult a szerződési feltételek tárgyalására az eladóval. Ha a vásárló nem veszi igénybe a tárgyalási lehetőséget, ez a kereskedelmi szabályzat képezi a felek közötti szerződés tartalmát. A vásárlónak bármikor hozzáférése van a kereskedelmi szabályzathoz az internetes áruház oldalán található hivatkozáson keresztül, vagy bármilyen formátumban történő mentés útján a választott adathordozóra.

Az internetes áruházban kínált termékek megfelelnek a 2014. május 30-i, a fogyasztói jogokról szóló törvény 43b. cikk és bekezdésében foglalt szerződési feltételeknek, kivéve, ha a kereskedelmi információ másképp rendelkezik. A vásárló és az eladó közötti kommunikáció a vásárlót terhelő költségeket von maga után, amelyek a vásárló által harmadik féllel kötött szerződések alapján merülnek fel a távolsági kommunikációs eszközök használatának lehetőségéért. Az eladó nem számít fel semmilyen további díjat, és nem nyújt további szolgáltatásokat a vele történő kommunikáció lehetőségéért.

A fogyasztó, ha vitája van az eladóval, választhatja a peren kívüli vitarendezés lehetőségét azáltal, hogy:

  • fordul az állandó fogyasztói peren kívüli bírósághoz,
  • választja a mediációt,
  • fordul a kereskedelmi felügyeleti hatóság területi felügyelőjéhez,
  • fordul a Fogyasztói Szövetséghez,
  • igénybe veszi az online, az EU-szintű fogyasztói és vállalkozói viták rendezésére szolgáló rendszert, amely az http://ec.europa.eu/consumers/odr címen érhető el (ODR platform).

§ 3 Ügyfélszámla


Az ügyfélszámla létrehozásához a vásárlónak regisztrálnia kell a űrlapon keresztül, és meg kell adnia a regisztrációs űrlapon feltüntetett adatokat.
A webáruházba való bejelentkezéshez használt jelszó tartalmazhat betűket, számokat és/vagy speciális karaktereket. A jelszó minden vásárló számára egyedi. A jelszót meg lehet változtatni az ügyfélszámlán az e-mail cím és az új jelszó megadásával.
A felhasználónév a regisztráció során megadott vásárló e-mail címe.
Az ügyfélszámla létrehozása ingyenes és önkéntes.
A regisztráció nem feltétele a rendelés leadásának a webáruházban. A vásárlónak lehetősége van rendelést leadni az internetes áruházban előzetes regisztráció nélkül, az rendelési űrlap segítségével.
A vásárló köteles igaz adatokat megadni.

§ 4 Rendelések


Az internetes áruházban bemutatott termékek információi nem jelentenek ajánlatot a Polgári Törvénykönyv jogi értelmében, hanem meghívást a vásárlási szerződés megkötésére.
A rendelés leadása a Polgári Törvénykönyv jogi értelmében a vásárló ajánlata az eladónak.
A vásárlónak két lehetősége van a rendelés leadására:

regisztrációt követően a rendelés leadása az ügyfélszámlán keresztül,
regisztráció nélküli rendelés leadása az rendelési űrlap segítségével.
A rendelés leadásához a vásárlónak hozzá kell adnia a „Kosárba” a megvásárolni kívánt terméket. A termék „Kosárba” helyezése nem jelenti a rendelés leadását. A termékeket tetszés szerint hozzá lehet adni vagy eltávolítani a „Kosárból”.
Az ügyfélszámlával rendelkező vásárlót a bejelentkezést követően és a termékek „Kosárba” történő hozzáadása után átirányítják a szállítási mód és a fizetési mód megadására szolgáló rendelési űrlaphoz. Ezt követően a vásárlót átirányítják az rendelés összegzésére. A rendelés a „Vásárolom és fizetem” gomb megnyomásával kerül leadásra.


§ 5 Fizetés és ár


A vásárlónak lehetősége van a rendelés alapján a következő módon fizetni a termékért:

készpénzben vagy bankkártyával a termék szállítási időpontjában a szállító által,
banki átutalással az Eladó számlájára,
online fizetés vagy bankkártyával a kiválasztott fizetési szolgáltató segítségével.
Az elektronikus fizetéseket a fizetési szolgáltató kezeli. A fizetési szolgáltatóval történő fizetés egy külön jogi kapcsolat létrehozását igényli a fizetési szolgáltatóval, és annak üzleti feltételeinek elfogadását.
Az e-shop weboldalán feltüntetett árak az ÁFA-t tartalmazzák, és cseh koronában vannak kifejezve. A termék „Kosárba” helyezése előtti ár nem tartalmazza a szállítási költségeket.

§ 6 Szállítás

A vásárló a webáruház weboldalán elérhető szállítási módok közül választ. A terméket a vásárló által a rendelésben megadott címre szállítják. A rendelést haladéktalanul, de legkésőbb 7 napon belül teljesítik, kivéve, ha a terméknél vagy a rendelés leadásakor más határidő van megadva. A rendelés teljesítésének ideje a pozitív fizetési ellenőrzés megerősítésétől számít. A rendelés szállítási költségeit, amelyeket a termékek árán felül a vásárló fizet, a webáruház weboldalán a rendelés leadásakor tüntetik fel. Amint a terméket a vásárló átveszi, rá szállnak át az összes előny és kötelezettség, amely a termékkel kapcsolatos, valamint a termék véletlenszerű elvesztésének vagy károsodásának kockázata. Abban az esetben, ha a szállítást más szállító vagy expedítor végzi, mint az Eladó, a termék átadásaként tekintendő az Eladó általi átadás a szállítónak vagy expedítornak, ha a vásárló Vállalkozó, vagy a termék átvétele a szállítótól vagy expedítortól, ha a vásárló Fogyasztó vagy Fogyasztói jogokkal rendelkező Vállalkozó. A vásárlónak, aki Vállalkozó, kötelessége az áru állapotának ellenőrzése a szállítmány kézbesítésekor az Eladó képviselőjének vagy a szállítást végző cég képviselőjének jelenlétében. Amennyiben a szállítmány bármilyen károsodását észlelik, a Vállalkozónak megfelelő jegyzőkönyvet kell készítenie. A Fogyasztónak, valamint a Fogyasztói jogokkal rendelkező Vállalkozónak is javasolt, ha lehetséges, az áru ellenőrzése a szállítmány kézbesítésekor az Eladó képviselőjének vagy a szállítást végző cég képviselőjének jelenlétében. Amennyiben a szállítmány bármilyen károsodását észlelik, a Fogyasztónak, valamint a Fogyasztói jogokkal rendelkező Vállalkozónak is javasolt megfelelő jegyzőkönyvet készítenie és haladéktalanul kapcsolatba lépni az Eladóval. Amennyiben a Vállalkozók rendelnek és az Eladó nem tudja teljesíteni a szerződést azért, mert a megrendelt termék nem érhető el, jogosult a szerződéstől 30 napon belül, a vásárlási szerződés megkötésétől számítva elállni.

§ 7 Elállás a szerződéstől

A Fogyasztó, valamint a Fogyasztói jogokkal rendelkező Vállalkozó, aki az Internetes Áruházon keresztül távolléti szerződést kötött, jogosult 100 napon belül indoklás nélkül elállni e szerződéstől. Az elállás jogát a vásárló nem gyakorolhatja abban az esetben, ha a helyzet a 2014. május 30-i, a fogyasztói jogokról szóló törvény 38. cikkében meghatározottak szerint van. Az elállási időszak a termék átvételének napjától kezdődik a vásárló vagy egy harmadik, a vásárló által meghatározott, a szállítótól eltérő személy részére történő átvételével, és az alábbi esetekben:

  • ha a szerződés több terméket foglal magában, amelyeket külön szállítanak, adagolnak vagy részletekben adnak át – az utolsó termék, adag vagy rész átvételétől,
  • ha a szerződés a termék meghatározott időn keresztül történő szabályszerű szállítására vonatkozik – az első termék átvételétől. Az elállási időszak betartásához elegendő az elállási nyilatkozat elküldése a határidő lejárta előtt. A vásárlási szerződéstől való elállás jogával rendelkező vásárló ezt a jogát gyakorolhatja az elállási nyilatkozat e-mailben vagy írásban történő elküldésével az Eladó címére. Az elállási jog gyakorlásakor a vásárló használhatja a jelen Szabályzat 1. számú mellékletében található elállási mintaűrlapot, de ez nem kötelező. Az elállás esetén a szerződést nem kötöttnek tekintik. Az elállás esetén a vásárlónak haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül az elállás napjától számítva vissza kell küldenie a megvásárolt terméket. A határidő betartásához elegendő a visszaküldött termék elküldése a 14 napos határidő lejárta előtt az Eladó címére. A termék visszaküldésének (elküldésének) költségeit a vásárló viseli. Az Eladó haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül a vásárló elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számítva visszatéríti a vásárlótól kapott összes kifizetést, beleértve a termék szállítási költségét is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek a vásárló által az Eladó által kínált legolcsóbb szokásos szállítási módtól eltérő szállítási mód választása miatt merültek fel. Az Eladó ugyanazzal a fizetési módszerrel téríti vissza a kifizetéseket, amelyet a vásárló használt, kivéve, ha a vásárló az elállási nyilatkozatban más visszatérítési módot határoz meg, amely nem jár semmilyen költséggel számára. Az Eladó visszatarthatja a vásárlótól kapott kifizetéseket addig, amíg meg nem kapja a visszaküldött terméket, vagy amíg a vásárló bizonyítékot nem szolgáltat arról, hogy a terméket visszaküldte, attól függően, hogy melyik esemény következik be előbb. A vásárló csak a termék értékének csökkenéséért felelős, amely a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükségesnél eltérő kezelés következtében keletkezett.

§ 8 Reklamáció

Az Eladó azokkal a vásárlókkal szemben, akik Vállalkozók, nem vállal felelősséget az eladott termék hibáiért. Azokkal a Vásárlókkal szemben, akik Fogyasztók vagy Fogyasztói jogokkal rendelkező Vállalkozók, az Eladó felel a Termék szerződéssel való összhangjának hiányáért a fogyasztói jogokról szóló törvény 5a. fejezete alapján. A reklamációt a Vásárló e-mailben vagy írásban nyújthatja be az Eladó címére. A reklamáció benyújtásakor ajánlott megadni a reklamációs bejelentésben legalább:

  • a név, vezetéknév, cégneve, adószám, levelezési cím és kapcsolatfelvételi adatok;
  • információk a szerződés megkötésének dátumáról és annak megerősítéséről;
  • információk és körülmények, amelyek a reklamáció tárgyára vonatkoznak, különösen a Termék szerződéssel való összhangjának hiányának típusára és a hiba keletkezésének dátumára;
  • követelmény a reklamáció elintézésének módjára vonatkozóan. Az Eladó haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül kifejezi álláspontját a Vásárló reklamációjára a bejelentés napjától számítva. Az Eladó állásfoglalásának hiánya a megadott időszakon belül azt jelenti, hogy az Eladó a reklamációt jogosnak tekinti. Ha a reklamációt nem fogadják el, a Vásárlót tájékoztatják arról, hogy az Eladó egyetért-e vagy sem a viták peren kívüli rendezésével. Amennyiben az Eladó egyetért, megadja a Vásárlónak a peren kívüli vitarendezésre jogosult szervet.

§ 9 Személyes Adatok Védelme

A Vásárlók személyes adatainak feldolgozásával kapcsolatos részletes információk a „Védelmi politika” című dokumentumban találhatóak, amely elérhető a következő címen: https://zoknipont.hu/szabalyzat/ és a jelen Szabályzat szerves részét képezi.

§ 10 Elektronikus szolgáltatások nyújtása

Az Eladó az Internetes Áruházon keresztül az alábbi elektronikus szolgáltatásokat nyújtja ingyenesen:

  • ügyfélszámla létrehozása és kezelése az Internetes Áruházban;
  • rendelés leadásának és vásárlási szerződés megkötésének lehetővé tétele;
  • a „Kosár” használatának lehetővé tétele;
  • Hírlevél (Zpravodaj);
  • az Internetes Áruházban található adatok és anyagok, különösen a termékekkel kapcsolatos információk, nyújtása;
  • üzenetküldés lehetővé tétele a webáruház keretében elérhető kapcsolati űrlapon keresztül. A teleinformatikai rendszerrel való együttműködéshez szükséges technikai követelmények, amelyen keresztül az Eladó elektronikus szolgáltatásokat nyújt:
  • személyi számítógép, Mac vagy más eszköz, amely lehetővé teszi az Internetes Áruház használatát;
  • internet-hozzáférés;
  • hozzáférés az elektronikus postához;
  • megfelelő szoftver a webböngésző formájában. A vásárlónak tilos jogellenes tartalmat közölni. Az elektronikus szolgáltatásnyújtási szerződés akkor jön létre, amikor a Vásárló létrehoz egy ügyfélszámlát, feliratkozik a Hírlevél szolgáltatásra, vagy elkezdi használni az Internetes Áruház egy adott funkcióját, amely lehetővé teszi az adott elektronikus szolgáltatás igénybevételét. Az ügyfélszámla létrehozásával és kezelésével kapcsolatos elektronikus szolgáltatásnyújtási szerződés, valamint a Hírlevél szolgáltatásnyújtási szerződés határozatlan időre szól. Az Internetes Áruház által nyújtott egyéb elektronikus szolgáltatásokra vonatkozó szolgáltatásnyújtási szerződés határozatlan időre szól, és akkor ér véget, amikor a Vásárló abbahagyja az adott elektronikus szolgáltatás igénybevételét, további nyilatkozat benyújtása nélkül. A Vásárló bármikor és indoklás nélkül felmondhatja a 4. és 5. bekezdésben említett szerződést, az Eladónak e-mailben vagy írásban küldött megfelelő nyilatkozattal. A Fogyasztó, valamint a Fogyasztói jogokkal rendelkező Vállalkozó, a 4. és 5. bekezdésben említett szerződéstől 100 napon belül indoklás nélkül elállhat a § 6 szerint. A Fogyasztó, valamint a Fogyasztói jogokkal rendelkező Vállalkozó panaszt nyújthat be az Eladó által elektronikus úton nyújtott szolgáltatásokkal kapcsolatban e-mailben vagy írásban az Eladó címére. Az Eladó 14 napon belül elintézi az elektronikus úton nyújtott szolgáltatásokra vonatkozó panaszt a kézhezvételtől számítva, és haladéktalanul tájékoztatja a Vásárlót az eredményekről.

§ 11 Záró rendelkezések

A vásárlók bármikor hozzáférhetnek ehhez az Általános Üzleti Feltételekhez az internetes áruház oldalán elhelyezett hivatkozáson keresztül. Az Általános Üzleti Feltételek menthetők, beszerezhetők és reprodukálhatók nyomtatással, vagy megfelelő adathordozóra történő mentéssel. Ezen Általános Üzleti Feltételek rendelkezéseinek célja nem a fogyasztók, vagy a Fogyasztói jogokkal rendelkező Vállalkozók számára a kötelező jogszabályok, különösen a 2014. május 30-i fogyasztói jogokról szóló törvény és a 1964. április 23-i polgári törvénykönyv alapján biztosított jogok kizárása vagy korlátozása. Amennyiben a fent említett jogszabályokkal véletlenül ellentétben álló rendelkezés merülne fel, azoknak a rendelkezéseknek van elsőbbségük, és az Eladó azokat alkalmazza. Amennyiben ezen Általános Üzleti Feltételek bármely rendelkezése törvénybe ütközőnek, érvénytelennek vagy egyébként nem érvényesíthetőnek bizonyul a jogszabályok által meghatározott mértékben, akkor az ilyen rendelkezést ebben a mértékben kizárják. Az Általános Üzleti Feltételek egyéb rendelkezései érvényben maradnak. Az Eladó megváltoztathatja az Általános Üzleti Feltételek rendelkezéseit az ügyfelek előzetes tájékoztatása után az internetes áruház weboldalán az Általános Üzleti Feltételek egységes szövegének közzétételével. Az Általános Üzleti Feltételek módosításai vagy az Általános Üzleti Feltételek új tartalma 14 nappal az internetes áruház weboldalán az új tartalom közzététele után lép hatályba. A korábbi Általános Üzleti Feltételek hatálybalépése idején benyújtott rendeléseket a benyújtás napján érvényes Általános Üzleti Feltételek rendelkezéseinek megfelelően kezelik. Az internetes áruház összes grafikai eleme, az abban alkalmazott technikai megoldások, a tartalmi elemek és az, ahogyan a grafikai elemek és a tartalom bemutatásra kerülnek (elrendezés), valamint a szoftver, az adatbázisok és az internetes áruház keretében elhelyezett egyéb anyagok az Eladó szerzői jogi védelme alatt állnak, és a 1994. február 4-i szerzői jogi és kapcsolódó jogokról szóló törvény rendelkezései szerint védettek. Az internetes áruház használatához az Eladó nem kizárólagos, elidegeníthetetlen, nem átruházható licencet ad a vásárlóknak az internetes áruház használatának időtartamára. A megadott licencia keretében a vásárlónak jogában áll az internetes áruházat ideiglenesen reprodukálni az internetes böngészőben való megjelenítéssel, valamint ideiglenes fájlokat tárolni az elérhető funkciók használatához az Általános Üzleti Feltételeknek megfelelően. Ezen Általános Üzleti Feltételek a lengyel jog hatálya alá tartoznak, és a lengyel bíróságok illetékessége alá esnek. A lengyel jog választása nem fosztja meg a fogyasztót a szerződéssel kizárhatatlan rendelkezéseken alapuló védelemtől azon jog szerint, amely a jogválasztás hiányában lenne érvényes. Az Eladó és a Fogyasztó között, valamint a Fogyasztói jogokkal rendelkező Vállalkozó között felmerülő vitákat az általános bíróságok rendezik a polgári perrendtartás rendelkezéseinek megfelelően. Az Eladó és a Vállalkozó között felmerülő vitákat az Eladó székhelye szerinti általános bíróságok rendezik.